Direktlänk till inlägg 14 december 2015

Hon är världens bästa tjej......

Av Maria Andersson Henningsson - 14 december 2015 21:43

Hon är världens bästa tjej! Ikväll har jag träffat min syster, min syster som är som jag men ändå inte. Vi skrattar åt samma skämt, vi stimuleras av samma saker, hon är min bästaste vän och som jag har saknat våra promenader med tjejsnack, skratt, djupa diskusioner. När alla pusselbitar lossnar och världen börjar att svaja under ens fötter finns hon där för mig. Precis som jag finns där för henne när hon har det tufft. Jag skulle lätt följa med henne in i döden och jag skulle alltid stå upp och försvara henne. Många tankar snurrar i huvudet när man plötsligt blir medveten om döden, om att vi kanske inte alltid kommer att finnas här för varandra, vad skulle jag göra om hon blev sjuk? Vad skulle jag göra om hon fick ett besked om att hon skulle lämna oss. Plötsligt blir allt så verkligt, när en person som man älskar drabbas av ett besked som ingen vill höra. Då kommer dessa tankar om vad jag skulle göra.... Å jag jag skulle ge henne allt och lite till, för min syster hon är världens bästa tjej och jag hoppas att vi alltid kommer finnas där förvarandra, precis som min mamma finns för sina systrar. Jag älskar dig mamma och dina systrar, jag vet vad du går igenom och du är den bästaste mamman i hela världen.  Man ska vara rädd om dem man älskar, hålla dem nära sig och vårda dem relationer som man har.... Djupt blev det men ibland så måste man dyka och simma neråt för att sedan ta sig upp till ytan och andas.


Många steg har det blivit för mig idag, morgon pw klockan 6:00 på jobbet och så kvälls pw med syster så lyckades skrapa ihop 18 933 steg. men så mycket energi jag har tankat på det så jag kommer vara full av energi imorgon när jag kastar mig iväg på det ena och det andra. Men nu blir de lite soffhäng innan jag nattar kudden :)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Andersson Henningsson - 3 februari 2016 20:59


  Hur du behandlar andra bestämmer du själv. Hur du ser på världen bestämmer du själv. våga påverka och bidra istället för att vara passiv. Se möjligheterna och inte hindren. Behandla alla människor lika och blanda inte ihop människovärde med poli...

Av Maria Andersson Henningsson - 1 februari 2016 20:28


  jag har lovat mig själv djupt och heligt att aldrig gå in i politiska diskussioner på socialamedier, inte kommentera, likea eller ens diskutera politik. När man läser inlägg dagligen på sociala medier om politik som är kopplad till rasism, när m...

Av Maria Andersson Henningsson - 31 januari 2016 18:09


  Helgen har varit upp och ner fram och tillbaka. Fredag natt dåligt med sömn då lilla Ida hade ont i öronen, så uppe före tuppen. Fyra stod klockan på när vi startade upp morgonen, jag och Ida. Trött var hag hela förmiddagen men de va bara till a...

Av Maria Andersson Henningsson - 28 januari 2016 22:33


Finns så mycket som jag vill, men tiden räcker inte riktigt till. Hur jag än vrider, planerar och försöker så skulle jag önska att dygnet var dubbelt så långt. Men frågan är då, skulle man vilja ha mera tid då? Vänjer sig männsikan och vill ha mer. V...

Presentation


En glad tvåbarnsmamma, som älskar att träna, umgås med familj, vänner och älskar att arbeta!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards