Alla inlägg den 27 oktober 2015

Av Maria Andersson Henningsson - 27 oktober 2015 13:57

   

Det är så många val som man måste göra, fatta beslut som avgör hur andra människors öden kommer att bli. även fast dem själva har skapat sig problemen så är det ändå jag som avgör om personen får en andra chans eller inte.


Hur ska man veta om man gör rätt? Ska man gå på sitt hjärta eller ska man gå efter sin hjärna?


Är man för snäll om man förlåter och ger personen en andra chans? Den har ju ställt till med problem och den har orsakat så att vi inte når våra mål, uppförsbacken växer, denne har ställt till det för hela gruppen, vi som kämpar och jobbar för att vi ska nå våra mål.


Är man en person som låter sig utnytjas och manipuleras? Vad är rätt och vad är fel? En person som vädjar till ens hjärta och som man förstår inte mår bra. Skall man ge personen en andra chans eller kan det skada gruppen?


Många förvirrade tankar, så måste få tänka klart inför morgondagensmöte, måste få lite avstånd till problemet och tänka igenom, strukturera upp mina tankar.


Tänker på mina goa härliga barn, som är så underbara, oförstörda och som älskar en villkorslöst. Dem gör mig så lycklig och jag är så lyckligt lottad som har dem i mitt liv. Underbara Felix och Ida.


Nu på kvällen har jag hälsat på en underbar människa, som jag haft turen att få lära känna. Hon är unik som människa men även unik i sin personlighet, jag älskar sådana människor som vågar vara sig själv, som är ärliga mot sig själv och mot andra. Vilken tur jag har som fått denna chans och möjlighet att få lära känna henne. Ska bli väldigt roligt att få följa hennes livspussel och få ta del av hennes liv. Tack Jenny för att du tackade ja till fikan :) Det är sådant här som också tankar mig full av positiv energi.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En glad tvåbarnsmamma, som älskar att träna, umgås med familj, vänner och älskar att arbeta!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards