Alla inlägg den 2 november 2015

Av Maria Andersson Henningsson - 2 november 2015 20:35

Vad är det som gör att en del människor inte unnar andra människor att lyckas. Varför är man rädd för att andra lyckas? Alla har precis samma förutsättningar men man väljer vad man vill göra med sin förutsättning.


Varför ska det vara så svårt att låta andra lyckas? Jag skall från och med den 1/1-2016 driva vidare ett familjeföretag tillsammanas med min bror. Jag är en drivande männsika som älskar att ha många bollar i luften och har i och med min nyfikenhet även hittat en kärlek till att driva en egen verksamhet inom skönhet och hälsa, jag jobbar med försäljning och rekrytering och älskar det. Jag älskar att träffa nya människor och jag låter mig inspireras av denna värld.


I början förstod jag inte varför, varför gör jag det här? Vad är det som får mig att göra detta? Jag har två småbarn som jag vill umgås med, jag har ett jobb som jag älskar och trivs med som jag nu i årskiftet skall bli delägare i. Jag har en framtid, jag har en inkomst som jag kan leva på. Jag har en man som tjänar sina egna pengar och vi är LYCKLIGA. Varför vill jag då jobba mer?


Svaret växer sakta fram inom mig, och blir mer och mer tydligare. I början kunde jag inte sätta tanke på det, sedan började jag att sätta tanken. Nu börjar jag sätta ord på det och jag vet att jag inte kan sluta med detta. Det är som en drog som jag måste ha.....


Jag vill alltså starta upp mitt egna AB och samtidigt driva tillsammans med min bror ytterliggare ett företag som har en mycket stor plats i mitt hjärta som jag vuxit upp med, som jag redan som bebis lärde känna. Jag har alltid brunnit för denna verksamhet och vill inte tvingas välja. Varför vill folk att jag ska välja?


Varför blir jag då ifrågasatt av folk, det känns och jag upplever som att folk inte kan förstå, kan man driva två företag samtidigt.


Hur vet du vilket du ska välja? Vet du om det blir lika rättvist? Kommer du satsa 100% lika på båda företagen. VARFÖR KAN MAN INTE SE MÖJLIGHETEN istället? Att man når ut till flera olika männsikor, jag för jobba med olika saker och jag får utveckling och lärdom av två helt olika branscher.


Varför måste det vara så svart och vitt? Varför ska det vara så svårt, vem har sagt att man inte kan driva två företag? Vem bestämmer hur jag ska göra? Det är väl bara jag som kan bestämma.


Presentation


En glad tvåbarnsmamma, som älskar att träna, umgås med familj, vänner och älskar att arbeta!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards