Alla inlägg den 26 november 2015

Av Maria Andersson Henningsson - 26 november 2015 21:56

Harmoni idag, känner mig full av energi efter gårdagens löppass på en mil, struntade att sätta upp mål och krav på mig, denna löprunda gick endast ut på att ta mig runt = klara mitt mål, som stärker min självkänsla samt sammla på mig energi. Dessa rundor är med psykisk träning än fysisk. Oftast sätter du upp höga mål, krav på dig själv, och gör allt för att lyckas med att slutföra och klara av ditt mål. Dessa mål klarar man inte alltid av, och vad händer med dig om du hela tiden misslyckas med dina mål, planer och visioner? Tillslut, slutar du att försöka om du hela tiden misslyckas.... Därför är dessa rundor extra viktiga för mig då jag lägger upp ett mål för att lyckas, skapa energi och ge en bra känsla i både kropp och skäl. Dessa rundor ger mig en känsla av lycka och välmående, jag är alltså inte ute efter att prestera, för det är prestationen som kan skapa en olust känsla om man misslyckas hela tiden. Jag är därför inte ute efter en tid på rundan, utan mer att sluföra, lyckas med mitt mål, målet kan vara olika saker men i detta fall var målet att ta mig springandes runt en mil, tempo var inte av vikt, utan endast ta mig runt och må bra, få i mig endorfiner som skapar lycka. Detta är ett tips till er alla som vill lyckas att må bra och inte bara känna er misslyckade. Sätt upp låga mål som ni vet att ni klarar av och genomför. Det kan tex. vara att gå en promenad på 10 minuter eller cyckla, styrketräna, yoga eller bara ligga på golvet och blunda, andas och inte tänka på något.Man kan även sätta upp dessa mål i sitt arbete, eller med sina barn, familjen. Har du mycket på jobbet gör en lista, plocka ut tre punkter på din lista och gör dessa uppgifter ordentligt och rätt, istället för att försöka klara av hela listan som du redan när du börjar vet att du kommer att misslyckas med.  Ge er själva en klapp och unna er lycka <3


 

Presentation


En glad tvåbarnsmamma, som älskar att träna, umgås med familj, vänner och älskar att arbeta!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards